Skip to main content

Jom Twitter

Salam semua

Tweet..tweet..


Saya asalnya takde mood nak menulis entry ni.. tapi memandangkan saya tengah syok melayan twitter pulak ni, tiba2 jer rasa nak menulis berkenaan twitter. Ditambah pula dengan seorang kawan saya yang tweet message bertanyakan macammana nak buat duit dengan twitter.
Minta maaf kali ni saya taknak cerita detail sangat pasal macammana nak buat duit dengan twitter. Biarlah saya study sikit lagi berkenaan twitter ni barulah boleh saya kongsi dengan anda semua. Baru berbaloi kan?

Saya percaya ramai yang kat sini dah mendaftar akaun twitter. Ada yang setakat ada akaun sahaja. Ada yang guna twitter untuk promosi perniagaan. Ada yang ada beribu2 follower. Ada yang dah buat duit dengan twitter. Tahniah saya ucapkan kepada anda semua.

Biar saya bagitau anda serba sedikit berkenaan dengan twitter ni bagi yang belum
tau.

Twitter ni ialah microblogging (140 character max)

Boleh update dengan cepat
- lagi cepat daripada blogging

Anda boleh follow orang dan boleh dapatkan followers untuk follow anda

Followers akan nampak kita punya tweets

Kalau nak sorang sahaja tau, hantarlah gunakan direct message

Takdelah susah sangat nak faham
twitter ni, sekejap jer nanti faham lah tu

Twitter
boleh juga jadi addictive bagi sesetengah orang tak termasuk saya

Syarikat2 besar pun guna
twitter tau..

Ahli politik kita pun ada twitter


Dengan twitter boleh buat duit
juga.. (tidak dicover dengan detail kali ni)

Anda pun patut ada twitter
juga

Ada software atau tools yang menjadikan penggunaan twitter lebih best dan senang

Saya dah daftar twitter ni agak lama juga, tapi tak tergerak hati nak utilize, start dari minggu lepas saya mula ambil peduli berkenaan twitter disebabkan saya rasa boring untuk menulis blog berpunca dari line internet yang slow. Ironik sungguh, bukak twitter boleh lak tu.. nak bukak YM pun susah. Jadi saya ambil masa untuk explore twitter.

Untuk pengetahuan semua saya sekarang ni tengah explore 2 benda ni utk buat duit dengan twitter. Tengoklah .. ada rasa macam nak buat post pasal buat duit dengan twitter nanti. Daftarlah segera, sama2 kita explore.



Launch viral advertising campaigns on Twitter with Magpie!





dan
Jangan lupa follow saya di:

tweet..tweet...
oohh.. buka akaun segera di http://twitter.com/

p/s Bro denaihati pernah jemput saya utk tulis artikel di blog twitter beliau lamaaaaaa dulu, nampak gaya boleh lah saya menulis nanti


-end of post -

Comments

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya