Skip to main content

Boleh kah anda tolong Puan ini?

Sebenarnya hari ini saya ingin mengedit pos2 berkenaan menjana wang dengan program pengiklanan bidvertiser dan juga nuffnang, tinggal nak kena edit sikit2 sahaja lagi. Tapi semalam saya mendapat satu komen daripada seseorang di post saya bertajuk perlukah berhenti kerja?

Biar saya copy balik komennya disini:

"kawan-kawan harap dapat membantu...hubby saya nak behenti kerja sebab nak wat full time as a agent insurans...lo ni duk wat part time...aper pendapat u all...hubby kerja dgn goverment tapi dah 6 tahun kontrak....so dia wat keputusan nak behenti kerja dan terus wat ins..tolonglah.... - Anonymous"

Apa pandangan sahabat2 semua. Semoga pendapat sahabat2 semua dapat membantu puan ini dalam menghadapi masalah ini. Keputusan berhenti kerja memang bukan perkara kecil.

Masa saya agak terbatas sekarang ni dengan dateline kerja, post2 yang nak saya hantar, saya akan edit pelan2 sementara tu sahabat2 semua bolehlah tolong bagi pendapat. InsyaAllah saya sendiri akan bagi pendapat jika masa dan fikiran saya rasa lapang nanti.

Terima kasih banyak2 saya ucapkan.

--end of post--

Comments

  1. Nak berhenti kerja boleh tapi bukan ikut emosi atau ikut-ikut orang terutama bila kita ada tanggungan. Pengalaman Saya, selalu buat kerja part time bila income dah stabil dan 2x ganda dari gaji sekarang barulah saya berhenti. Buat insuran bagus tapi belum tentu sesuai jadi kena cuba dulu sambilan...saya dulu cuba buat insuran 6 bulan tapi akhirnya tak sesuai dgn jiwa saya..kemudian saya buat MLM..alhamdulillah sukses tapi kini berkecimpung pulak dengan blogging + trading ..nampak lumayan juga.

    ReplyDelete
  2. zul u kenal blogger problogger ke...dia salah sorang blogger paling sukses di dunia ...antara program yang dia cadangkan chitika dan widgetbuck...nak sukses online ni just follow apa yg sukses blogger buat...saya ada join ke 2 tu.

    ReplyDelete
  3. komen denaihati yg membina, thanks utk itu ^_^

    ReplyDelete
  4. terima kasih denaihati.. banyak yang denaihati dah buat rupanya.. harap dapt dijadikan panduan

    ReplyDelete
  5. lagi satu, kalau tanya saya , saya lebih suka bertindak berdasarkan keadaan kewangan semasa, tengok sustainable atau tak. Mungkin puan boleh berbincang dengan suami dahulu, tentang keadaan sekarang adakah sustainable atau tak. Tengok juga perancangan insurans tu macammana nak penetrate market, decision ni besar, bantu suami buat decision, dan setelah decide, tak kira decision yang mana satu, support suami puan ye.

    ReplyDelete
  6. KALAU EKONOMI DAH STABIL, BOLEH BERHENTI, TAPI MENJADI AGENT INSURAN SEBENARNYA TIDAK PERLU FULL TIME..PART TIME SUDAH MENCUKUPI, YG PENTING PANDAI MENCARI PELANGGAN. DENGAN FULL TIME, ADAKAH PUAN PASTI HUBBY DAPAT CARI PELANGGAN WITH FULL TOTAL? TERUK SANGAT KE KERJA KERAJAAN (SORRY, SAYA PUN KERJA KERAJAAN)? SO FIKIR-FIKIRKANLAH..TERUSKANLAH KERJA DAN GUNAKAN MASA TIDAK BEKERJA DENGAN MENJADI AGENT INSURANS (WEEKEND PUN BOLEH). ZAMAN SEKARANG RAMAI ORG SUSAH DAPAT KERJA, KITA DAH ADA KERJA, TAKKAN NAK BERHENTI GITU SAHAJA. KALAU STATUS KONTRAK, APPLY LAH JADI TETAP..DAPAT PENCEN LAGI BAGUS UNTUK MASA DEPAN.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya