Skip to main content

Tag from Paan | pasal BLOG

Ini first time jawab tag, walaupun tagging ni popular di kalangan blogger , personally saya memang jenis yang tak berapa minat sangat dengan tagging, especially jenis yang personal , tolong!!! tolong!! Kalau perkara personal jangan tag saya!!

Kalau nak jawab tag pun saya pilih-memilih sikit, tak semua tag akan dijawab.

Nasib baik la tag ni pasal blog. Jom kita layan jer lah....

Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
Nama: Zul's Blog |Thinking+Knowledge >
Kenapa: Zul 's Blog - Blog ini zul yang punya, obvious sangat , kan? kan?
Thinking+Knowledge> Money tu pulak Motto buat masa ni.
(note: Formula tu boleh ditukar bila-bila masa ikut suka)

Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
http://zulseffort.blogspot.com (memang takde SEO langung, susah diingat, so kalau nak selalu visit blog ni bolehlah bookmark,linkkan ke blog anda, follow atau yang sewaktu dengannya .. hehehe )
Penat usaha pikir nama sesuai last2 letak nama sendiri + effort (usaha) kat belakang

Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
Ikut mood penulis
Entry biasnya berkisar pasal
1) Teka bunyi era (kalau kebetulan dengar)
2) DUIT FREE
3) Program Pay Per Lead
4) E book percuma
5) Pertandingan yang saya sertai
6) SEO
Apa kata anda pula?

Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
Pernah gak, bila terbaca pasal SEO, ingat nak tukar url supaya lagi SEO, tapi pikir2 balik tak perlu la kot, ramai gak social blogger yang traffic banyak tanpa SEO pun + banyak lagi teknik SEO lain yang tak diamalkan. Berhajat juga nak ada blog dot com sendiri.


Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini? Paan ??

Paling suka: Gambar Ni!
(My favourite Character, One Piece memang best, even lagi best dari Naruto dan Bleach)














Ciri2 lain:

Ayat sempoi, content agak menarik dan ringkas.
Blog yang mengamalkan link exchange dan dofollow.
Ramai pengunjung. Kira famous jugak la dia ni.
Banyak entry menarik tentang blogging dalam ni.
( Cukup ke ni Paan? )
Orait senang cerita anda lawat jelah blog paan.

Senaraikan 5 orang yang akan anda tag:

Kata Paan: Adoi , mengetag lagi.Dah tak tau la nak tag sape, Kita tengok sape yang kena
Kata ZUl: Sama la ngan aku, lagilah tak tau nak tag sape, orait kita tengok sape yang kena gak!


Ini dia orang(blog) yang bertuah!
  1. denaihati (denaihati.blogspot.com)
  2. LADYKiKi(ladykiki9.blogspot.com)
  3. arnirina(arnirina.blogspot.com)
  4. shaniza(lamanshaniza2u.blogspot.com)
  5. zamdotcom(zamdotcom.blogspot.com)
Selamat menjawab.

p/s Hah.. berjela jugak lah jawab tag ni.



first comment by:
[LADYKiKi]

Comments

  1. huh.. daku terkene tag hangitttttt ni..hehhee

    okkkk saya buat!

    ReplyDelete
  2. Thank u thank u,
    huhu.. memang kiki suka jawab tag kan?

    ReplyDelete
  3. thanks sebab jawab tag aku.bangga sebab tag pertama yg ko jawab kat blog nie.aku pun suka sgt ngan manga tue...tak penah tingggal...lagi satu yg aku suka eye shiled 21.Ada sesape yg layan ??

    ReplyDelete
  4. hehe.. jangan hantar yang personal tau.. tak jamin nak jawab tu.. eyeshield aku tak layan, aku layan naruto, bleach, History Strongest Diciple Kenichi, dan Slayer je. ohh. banyak gak rupanya yang aku layan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya