Skip to main content

Adsense Layout | Cari Duit melalui Iklan

Tadi baru cerita pasal cari duit ikut advertisement... Ohh... blog ni takkan diguna untuk adsense, orang kata kalau nak guna adsense kena tulis dalam English atau pun pakai trick2 tertentu kalau ditulis dalam Bahasa Melayu.




Saya ada bagitau denaihati semalam melalui twitter berkenaan hasrat saya untuk dapat duit sampingan melalui adsense, waktu tu saya bagitau saya tengah buat keyword study untuk blog zulprog.blogspot.com, selepas melihatkan blog saya beliau sarankan supaya blog tersebut tidak terlampau kelihatan sebagai blog sebaliknya supaya kelihatan seperti website. Huh! Ini saranan yang bagus. Terima kasih denai hati!

Hari ni saya cari2 di Internet, jumpa satu layout yang bagus. Apa lagi teruslah pakai untuk blog zulprog.blogspot.com. Setakat ini berpuas hati dengan layout blog tersebut, tetapi ada lagi yang saya tak siap configure.

Untuk projek adsense saya, saya tak berhasrat untuk start dari awal mengikut proses yang lengkap seperti yang dicadangkan dalam teknik Niche. Still akan guna, tapi tak semua. Saya tidak berhasrat untuk menukar Niche juga walaupun kalau ikutkan nilai keyword niche yang saya guna ni takdelah tinggi nilai per click untuk adsense. Ini kerana content blog tersebut adalah apa yang saya minati. Saya cuma akan cuba maksimumkan kemungkinan mendapat duit melalui keyword research saya dan Ads placement.

Langkah ads placement telah dipercepatkan apabila saya menukarkan template saya kepada template yang baru, yang diclaim adsense friendly. Kalau anda nak buat adsense saya cadangkan pakai template yan memang adsense friendly.

Saya belum habis configure blog tersebut. Widget2 yang ada seblum ini akan ditambah kemudian bila saya ada masa. Sebarang komen atau cadangan mengenai layout blog tersebut , bolehlah dikomen disini. Boleh tengok layout baru saya di www.zulprog.blogspot.com

p/s blog tu memang takde post baru.. tengah kumpul idea dan post2 menarik

Comments

  1. apa-apa pun,bez of luck untuk usaha bro..aku dah kurang skit usaha untuk jana pendapatan nie.lagipun masih belajar.skang tumpuan adalah nak tuntut ilmu.aku nak jadi programmer..hehehe

    ReplyDelete
  2. nice to meet you Zul.
    add your blog in my blogging directory.

    sama sama blogging...

    ReplyDelete
  3. zul thank for linky love. Buat perkara yg betul dari awal tu yg bagus. Ada beberapa peluang hebat yang you boleh consider untuk online bisnis untuk blog adsense you tu ..check kat sini @ http://denaihati.blogspot.com/2009/01/selamat-tahun-baru-2009.html

    ReplyDelete
  4. @paan: goodluck, u dah terer buat duit online .. aku baru berjinak2.. jadi programmer? best tu, jom sama2 jadi programmer. Aku buat ni pun part time je.
    @ Everything malaysia: Nice to meet you too
    @denaihati: sama2, betul tak nafikan, banyak betul program lain yang boleh join.. takper, saya akan buat adsense dulu.. nak bagi dapat cashout.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya