Skip to main content

Jalan Lojing - Gua Musang ditutup?

Balik Kampung
Last week saya balik kampung ke tanah Merah, bertolak dari Tg Malim , jam 10.00 pagi dan tiba di tanah Merah , jam 6.00 ptg. Lama kan? Sya balik bertiga -saya,wife n kakak.

Bagi yang tak biasa tentu rasa lama, tapi bagi yang dah biasa okje.. Alah bisa tegal biasa kata orang.

Perjalanan tersebut adalah seperti berikut:

Behrang - Simpang Pulai - Cameron Highland - Lojing - Gua Musang - Jeli - Tanah Merah.

Dalam perjalanan dari behrang ke Simpang Pulai , traffic smooth (off course sebab lalu Highway).

Yang best bila lalu Simpang Pulai - Cameron - Gua Musang ni sebab, jalan memang tak sesak. Tak ramai yang lalu. Jalan pun tak bahaya sangat sebagai bonusnya - boleh beli strawberi!! Hehe.

Signboard
Dari Simpang Pulai ke Cameron Highland , traffic smooth jugak. takde masalah, yang jadi sedikit masalah ialah bila keluar saja tol simpang pulai - ada Signboard mengtakan Jalan Lojing-Gua Musang ditutup.

Kakak menyampuk yang memang ada berita mengenai jalan ditutup 2,3 ari lepas. Tetapi pada anggapan saya, jalan mungkin sudah dibuka. So kami meneruskan perjalanan.

Tak lama lepas tu kira2 separuh perjalanan lagi nak sampai Cameron, satu lagi sign board sama. Wife yang ada kat tepi kat tepi dah start tanya, macammana agaknya perjalanan kita ni, kepala pun dah ligat fikir, kalau2 jalan betul2 ditutup cuma ada 2 pilihan, samaada nak patah balik ataupun cari jalan ke Raub/Bentong/Kuala LIpis. Kami teruskan juga perjalanan , tambah lagi ada 2 , 3 kereta plate start denga huruf D (plate kelantan) juga melalui jalan yang sama. My wife, juga meyakinkan tentu ada jalan lain menuju ke Gua Musang.

Sampai dekat ngan ngan cameron, satu lagi signboard bagitau Jalan Lojing-Gua Musang ditutup.
Dah nak sampai cameron takkan nak patah balik kan? Cuma boleh teruskan atau cari jalan turun ke Raub atau mana2 jalan alternatif. Kami buat keputusan untuk berhenti disebuah kedai yang agak besar untuk membeli sedikit strawberi dan sayur2an - alang2 dah naik kan? Lepas tu saya tanya sorang apek tu , "Boleh pegi Gua Musang ka?" , hehe dan saya rasa lega - katanya mesti boleh lalu... So, kami teruskan lagi perjalanan hinggalah melalui jalan Lojing-Gua Musang.

Jalan Rosak

Memang jalan rosak disebabkan tanah runtuh , lagi tepat - jalan runtuh! Ada 3 atau 4 lencongan! Tapi perjalanan tetap lancar.

Hrmm? Apakah maksud signboard tersebut?

1- Jalan betul2 ditutup? Tapi signboard tidak ditanggalkan?
2- Jalan asal ditutup, lencongan dibuat?
3- Sebagai psikologi? Supaya tak ramai orang lalu jalan tersebut?

Nasib baiklah kami teruskan juga perjalanan, kalau tak, tentu lagi lambat sampai Tanah Merah.
Nasib baiklah kami tak percaya bulat2 dekat signboard tu!

Comments

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya