Skip to main content

Twitter Advertising Untuk Kempen Politik !?

Twitter dan Kempen Politik ?


Okey.. malas nak cerita lanjut pasal bola. Kita masuk yang seterusnya..  politik! Hehe bukan politik sangat pun sebenarnya. Tapi lebih kepada twitter kurang politiknya.


Ya ya semua orang dah tau pasal obama guna twitter, PM kita pun guna twitter, pemimpim-pemimpin pakatan rakyat pun guna twitter,  khairi jamaludin pun aktif di twitter. Tapi bukan ini yang saya maksudkan.

Apa yang saya maksudkan disini ialah Twitter Advertising. Yer.. gunakan twitter advertising untuk kempen politik.

Memang mat saleh pakai kaedah ini tak percaya? saya sendiri pernah dipilih untuk 2 3 iklan  daripada sponsored tweets berkaitan dengan kempen seorang pemimpin di Amerika di NYC. Saya tengok landing page terus saya tertarik untuk approve ads tersebut. ( p.s Saya tidak approve iklan ke twitter kalau iklannya saya memang tak setuju)





Cara yang digunakan mudah sekali iaitu...

1. Buat satu website yang ada portfolio tentang calon pilihan.

2. Iklankan website tersebut melalui twitter advertising


Takde ke calon-calon rakyat di Malaysia nak guna twitter untuk pilihanraya kecil. jangan lupa iklankan melalui twitter. Kalau saya, saya caj murah-murah jer  pakatan rakyat pun saya terima, dari pihak Barisan nasional pun saya terima janji landing page tu cantik.

Alah.. daripada habis ribuan dan jutaan untuk  banner bagilah duit kat kitorang sikit untuk buat advertising guna twitter.

Comments

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya