Skip to main content

Blog Usia 2 Hari dah Boleh Buat Duit ? [Review]

bukti pendapatan oleh wanmus


"Eh? Biar betul" - ayat yang keluar dari fikiran saya bila first time baca tajuk post dalam blog wanmus. Sekarang ni wanmus buat pertandingan review post, apa lagi review sajalah.

Review
: Blog Pro & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment


Dengan Blog Boleh buat Duit

Percaya tak? tapi saya memang percaya dengan blog boleh jana duit. Tak tahulah anda macamana. Blog MyOnlineContest contohnya mendapat $0.02 - $0.03 sehari dari salah satu punca . Blog onedropperfumes yang tak nampak profesional pun berjaya hasilkan jualan ODP dan daripada blog saya dapat USD 24.00 adsense. Jadi memang saya percaya.


Dapat Duit dalam Masa 2 hari?

Persoalan yang timbul ialah bagaimana beliau boleh dapatkan USD36.50 untuk blog yang berumur 2 hari? Apakah teknik yang beliau pakai? Mengikut pengalaman saya memang agak memakan masa untuk menjana kewangan melalui blog. Beliau sendiri pun pada mulanya tak percaya ..

" Saya mulanya juga tak percaya, termasuklah sifu saya Bro Ijad. Tapi itulah hakikatnya. Ilmu lepas saya ikuti coaching bro rohaizad ni pada 26 Julai 2009 memang memberikan pendapatan pertama saya dari teknik pada 26 & 30 Ogos 2009 ............................. " - wanmus

Ikuti analisis saya

1. Bukan duit adsense?

Wanmus juga kata yang ini bukan duit dari adsense , ermm percaya juga! Sebab memang saya juga test adsense. Memang duit dari adsense agak susah nak dapat secepat tu melainkan menggunakan kaedah PPC yang perlukan suntikan modal seperti yang ditulis oleh wanmus ini.
"Ini bukan bayaran adsense sebab adsense kalau nak result secepat ni perlukan sebarang teknik tambahan seperti gunakan YSM atau sebagainya dan memerlukan kos yang tinggi."

2. Blog tersebut mesti popular di Google

Bagaimanakah caranya untuk monetize blog secepat itu. Mengikut pengetahuan saya, mungkin sekali disebabkan post-post dalam blog tersebut mendapat tempat di Google Search Engine Result Page (SERP) untuk keyword yang HOT. Cuma blog yang popular dan banyak trafik sahaja senang untuk monetize. Adakah PR0 menjadi ukuran?

  • Tidak semestinya, walaupun blog PRO dan berusia 2 hari, ini tidak bermakna blog tersebut tidak popular. Lagipun Pagerank Update biasanya berlaku setiap 3 bulan.

  • Sekarang ini kalau diperhatikan Google ada bagi sedikit kelebihan pada content-content yang baru di Google SERP. Untuk blog baru berada dimuka depan SERP memang tidak mustahil ditambah pula dengan skill-skil SEO.


  • Bro Ijad memang terkenal sebagai problogger di Malaysia. Wanmus mendapat hasil ini selepas mengikuti kursus smart blogging oleh bro Ijad ditambah dengan pengalaman-pengalaman yang ada.

Blog berusia 2 hari atau PR0 bukan persoalannya disini asalkan blog tersebut popular dan ada trafik yang tinggi.

3. Bagaimana untuk monetize secepat itu?

Yang tinggal persoalan ialah bagaimana untuk monetize. Apakah keyword hot tersebut? Bagaimanakah untuk mendapat kan keyword tersebut? Bagaimanakah model jana kewangan yang dipakai. Wanmus tak cerita. Paid to Reviewkah? Takkanlah dengan join contest kot. Tapi mengikut wanmus dia belajar dari Bro Ijad di http://seminarblogging.com

Kesimpulan:

Kalau difikirkan sebenarnya tak susah buat pun duit di internet jika tahu caranya. Asalkan kita rajin belajar dan mengaplikasikan ilmu, semuanya akan menjadi mudah. Hrm.. seminar blogging ni nampak macam menarik juga. Kalau berminat apa lagi, joinlah.




Sedikit mengenai wanmus:


Penulis mula mengenali wanmus selepas klik iklan youthsays wanmus di Facebook. Beliau merupakan pengasas kepada syarikat Wanmus Technologies (JM0499956-W) yang beribu pejabat di JB dan cawangan di Terengganu. Untuk mengenali jejaka hensem ini dengan lebih lanjut sila klik sini.

Comments

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya