Skip to main content

Banyak Peluang Jana Pendapatan | c33ram00n.blogspot.com di Iremaja

Ingat nak tulis pasal dofollow tak pun pasal keputusan pilihanraya semalam. Tapi ada berita lagi menarik saya nak share. Iaitu berkenaan buat duit melalui blog. Ramai yang sangsi untuk buat duit dengan blogging, jangan sangsi lagi! Sebab memang dah ada contoh.

Penulis blog c33ram00n.blogspot.com , salah satu tempat rujukan saya untuk menggodek layout blog telah ditemuramah oleh majalah IRemaja keluaran April. Topiknya tentulah berkenaan jana kewangan. Saya belum lagi beli majalah tu! Nak gak beli sebenarnya buat inspirasi. Tapi takpe biar saya bercerita dulu.

Saya mula kenal dengan blog Ceera apabila saya nak cari cara untuk menggodek blog ni, asalnya blog saya ni 2 column, sekarang dah jadi 3 column! Yang kenalkan saya pada blog ni ialah wife saya, katanya blog ni memang menarik!

Okey, sebab saya ni jenis yang analytical sikit, biar saya buat analisis sikit berdasarkan pemahaman saya. Boleh kan?

Blog ni memang ramai visitor, cubalah anda masuk tengok, berapa ramai orang bersama anda.


Tarikan Utama

1. Layout
Layout blog ni memang kemas dan sebenarnya amat menarik, penggunaan warna yang memang sesuai. saya cuba tiru tapi tak jadilah pulak! (Orang yang analytical kurang kreatif kata orang! Betul ke? :D)

2. Tutorial
Blog ini ada bagi tutorial yang ringkas dan senang difahami. Tutorialnya kadang2 sangatlah ringkas, hinggakan nak buat note guna text widget pun Ceera ada tulis. Kepada expert2 jangan pandang enteng, perkara simple mungkin senang untuk anda, tapi susah untuk orang lain especially yang baru start guna blogspot.

3. Cara penulisan
Content memang menarik, quite personal dan sempoi, penulisan Ceera seolah2 beliau sedang bercakap dengan pembaca. (tak macam blog ni kan?)

Lain2 Yang menarik

1. Blogger Network
Ceera ada network Blogger yang ramai, dan saya percaya ramai visitor yang datang kesana secara regular termasuklah saya. Saya suka tengok tutorial kat sana!

2. Widget2 berguna (mengikut penilaian saya)
Tutorial bersama Ceera - Saya rasa ni paling ramai orang akses.
Soksek Soksek (shoutbox) - shoutbox ni digunakan sepenuhnya untuk berkomunikasi dengan pengunjung blog.
Mybloglog Widget & Friend Connect - Memudahkan pengunjung untuk join community ni.

3. Social Blogging without SEO
Search Engine Optimization (SEO) kelihatan macam tidak di amalkan di blog ni. Ini menunjukkan Blog ni popular dengan cara social blogging. Blog ni lebih kepada visitor friendly berbanding kepada search engine friendly. Menarik bukan?

Orait , itu saja sedikit sebanyak saya punya komen.

Ohh.. pasal dapat duit tu ye?

Ceera ada dapat duit melalui nuffnang (program pengiklanan) , boleh tengok tutorial di c33ram00n kalau nak join nuffnang juga.

Selain tu Ceera juga baru start memulakan perniagaan produk fizikal di Internet.
Nak tau? Pergilah ke blog beliau.

Saya doakan semoga Ceera terus maju.

Oh lupa lak ada check di Google Page Rank, Blog Ceera tu rupa2nya PR2.

Anda macammana nak buat bisnes di Internet juga?

p/s bilalah agaknya nak dapat duit dari nuffnang ni, baru dapat RM0.25 je ni. Jika anda juga nak buat bisnes di Internet mungkin pakej ini dapat membantu anda.


first comment by:
Ceera

Comments

  1. PR2 tu apa eh??? hehehehe

    adoi, terharu plak rasanye ada orang buat review tentang blog saya...

    time kasih banyak2.. saya pun budak baru belajar lagi.. belajar secara pelan2 untuk dunia blog..

    =D

    yang penting saya senang hati kalau readers saya enjoy dengan penulisan saya..

    ReplyDelete
  2. saya copy paste masuk dalam blog, =D

    ReplyDelete
  3. heheeh~ yesh!! saya akui blog dia mmg menarik..dan tka lokek dengan ilmu.. hhihih

    oii ceera.. kang dah femes jgn lupa kat den.. hahahah =) im pround of you..

    ReplyDelete
  4. @Ceera: hehe. alang2 dah ambik information kat situ, apa salahnya saya wat review. Information kat c33ram00n pun bagus2 gak! :D
    Pasal pagerank tu, Ceera boleh tengok info kat sini: http://en.wikipedia.org/wiki/Page_rank

    @)[LADYKiki] : Hehe.. memang betul, ohh.. terima kasih kerana buat link ke blog saya.

    ReplyDelete
  5. zul untuk mybloglog tu kalau you guna gambar yg kecil lagi bagus kot

    ReplyDelete
  6. @denaihati , yelah guna gambar kecil lagi bagus, terima kasih banyak2.

    ReplyDelete
  7. hai zul..saya juga readers ceera..best kn blog die..byk ilmu blog saya dpt dr die..

    ReplyDelete
  8. Hi hernie, selamat datang ke blog ni, yerps. sure, blog dia memang best. Your blog pun cantik juge.

    ReplyDelete
  9. bila la orang nak promote blog aku...tak cukup info lagi blog aku tue...insyallah aku akan cuba perkembangkan.hehehe

    aku nak cuba godek blog beliau...

    ReplyDelete
  10. @ denaihati : Bagus Blog tu, Niche yang menarik! Semoga berjaya dengan blog tersebut!
    @ paan: Hahaha.. merendah diri nampak! Blog en paan memang bagus ahh.. especially yang JomPHP tu.. mantap!

    ReplyDelete
  11. kerajaan juga ada program sldn, sponsor kursus untuk malaysian. Jadi dapat belajar dengan free. cuba etngok ini.
    www.massage.com.my/sldn.html

    ReplyDelete
  12. Thanks Tim, Nice info.. tim buat bisnes massage?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Iphone 4S is My Gadget Impian

My Gadget Impian is iPhone 4S. In this blog post I'm going to tell you why I want iPhone 4S. 1. SIRI The main reason why I want this iPhone 4S is because of SIRI. Yes that virtual assistant, secretary called SIRI. I am using Galaxy Ace, I tried out the Speaktoit assistant which I think is pretty cool. I want to know SIRI too. Processing voice is harder compared to text processing. You can say that I am in love with this technology. SIRI vs Speaktoit Assitant Video 2. Better photo My friend @HafeezHana - a photographer said that in term of graphic Iphone is a better compared to other smartphone products. I like taking random photograph using my Galaxy Ace. Maybe with iPhone 4S I can take better photo. Taken using Galaxy Ace 3. Because of the late Steve Jobs iPhone 4S also can stand for iPhone for Steve. Steve Jobs inspired many - including me. Here I am going to share again my favorite Steve Jobs speech. It will be nice to have a product by inspi

Curi Gambar Anak untuk menang Contest

Terima kasih kepada twitterer @kuee, kaalu tak saya tentu tak tahu tentang benda nie.  Terkejut sebenarnya bila baca post tu. Shock ! Memang blank sekejap sebab tak sangka betul boleh jadi macam tu. Ukh.. semuanya semata-mata untuk menang contest.  Ini dia excerpt post dari mangsa: SOME STUPID MOTHER WHO HAS STOLEN MAYA'S PICTURE JUST FOR THE SAKE OF WINNING A CONTEST! AND WIN! PLEASE FRIENDS, PLEASE SPREAD THIS UNETHICAL ATTITUDE FOR THE TRUTH.. ITS MY DAUGHTER SHE IS CLAIMING!  . .. baca selanjutnya Boleh juga tengok blog mana yang buat scam tu kat sana. Malas nak indirectly promote blog tu kat sini. Sebenarnya inilah sebabnya saya tak pernah letak gambar-gambar personal online, inilah juga sebab saya tidak berfacebook dan juga tidak berfriendster, walaupun diajak berkali-kali oleh kawan-kawan lama. Oh.. saya ada join friendster, tapi gambar tak pernah saya letak. Lagi satu kalau boss nampak, macammana? Eh jangan salah sangka lak, gambar saya bukanya hensem sangat..

Menang Contest Review : Terima USD30 + Free Hosting daripada Wanmus

Sebelum Raya yang lepas saya ada dapat sedikit rezeki daripada Review Contest anjuran wanmus, sorang Internet Marketer tempatan. Dan saya ada menyebut yang saya akan buat post kat sini.Jadi post ini sebenarnya post membayar hutang. Review Post Contest Dalam contest tersebut saya dikehendaki membuat review terhadap salah satu post wanmus bertajuk: Blog PR0 & Baru 2 Hari Dah Dapat Payment? Alhamdulillah, dapat lah hadiah review terbaik. Jumlah sebanyak USD 30 dimasukkan kedalam akaun paypal saya. Terisi jugalah akaun paypal yang dah lama tak terisi.  Kalau anda takde akaun paypal cepat-cepatlah buat ye. Banyak juga contest-contest terutamanya contest oversea yang menawarkan duit melalui paypal. Boleh klik sini untuk register paypal. Selain itu saya turut memenangi hadiah berupa free 100MB hosting selama setahun daripada Jom Hosting juga kepunyaan wanmus. Thanks to my wife Sebenarnya saya pun tak sangka boleh menang, saya cuma cuba buat post dengan sejujur ya